21.11.12

Det är väldigt häftig hur många tjejer jag har träffat det här året, tjejer som så gärna vill åka bräda. Jag har varit med när väldigt många av dem provat för första gången i sina liv. Och varje gång ser jag hur rädd man kan vara. Man tittar på den där plankan. Föreställer sig att stå på den. Man sväljer rädslan och fyller den istället med spänning... och man gör ett försök.

Sen blir man chockad. Hjärtat pumpar, och leendet lyser upp mer och mer. Att det fungerar, och tanken att "Jag Kan göra det här". Det är så häftigt att se!

Det är samma sak när man lär sig något helt nytt. Att slajda exempelvis. Eller när man kommer upp på vattnet med en wakeboard eller kite-bräda. Eller när man droppar för första gången i en miniramp.

Det är den där känslan vi jagar. För DEN är sååå hääärlig! :D

Jag har lärt känna så sjuuukt många härliga tjejer det här året :D som har börjat åka bräda tillsammans med mig och alla andra, eller lärt sig något helt nytt. Några av dem ska tävla i helgen. Jag håller verkligen tummarna för er. Ni kommer få skitkul! Det är så häftigt hur man fastnar vid ett intresse och verkligen brinner för det. Hela livet blir så jäkla roligt :) En gåva nästan...

Nästa år fortsätter vi STOKE:a varandra ännu mer! :D

När Emma hamnade i gräset när hon skulle lära sig slajda på longboarden. Vart tog brädan vägen lixom? :D Lycklig ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar