22.1.13

Franska alperna

Borta bra, men hemma bäst... bara synd dom stora bergen inte finns där jag bor :) Min första resa till franska alperna kan beskrivas i korta ord med: riktigt långa backar, väldigt bra puderåkning, dålig internetuppkoppling, ganska dåligt byggda parker, extremt dyr mat, väldigt lyxiga matbutiker, brist på värmestugor, riktigt häftiga vyer!

Missförstå mig rätt, jag är sjukt nöjd med resan! Vi har haft mycket sol och bra snöfall :D och jag har äntligen fått åka snowboard med två härliga brädtjejer och en glad dansk skid- tjej!

Ser fram mot kvällens trampolinträning och morgondagens åkning i hemmabacken. Det känns som evigheter sedan jag var hemma och levde ett hyfsat normalt liv :)
... ibland tror jag att jag är lite knäpp med mitt snöberoende xP

Uppe i val d'isere Oakley Park topp. Ready to go down ;)

Lycklig snowboardtjej :D Nikita brädan är ny vaxad!

Viorela kör rainbow box. You nail it girl!

Fina toppstugor med dyr och jätte jätte god varm choklad :D mums

Brädbrudar redo ut i bluebird

Lisa trycker ut en boardslide

Viorela lycklig och ser framåt, mot puderåkningen! :D

Jag övade min balans på Oakleys shotout

Viorela övar boardslide på Oakley box


Lisa var bäst av oss på C-box :D sjukt kul att se! Den boxen spöade skiten ur mig xP haha

Vi träffade en väldigt charmig fransk kille i toppstugan som bakade sjukt goda belgiska våfflor åt oss! Med grädda, choklad, eller socker. Eller vilken blandning du än vill ha! Lyckligaste killen på jorden när vi fyra skandinaviska brudar kommer och köper våfflor fyra dagar i rad!! :D haha... STOKE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar