23.4.13

Åre awesome resan

Vi har haft en riktigt spännande resa. Alla väder samma dag. Snöfall, hagel, solsken, mulet, blåsigt & vindstilla :) aprilväder, som det heter. Lyckligast var jag när vi besökte Åre chokladfabrik :D det finns inget godare än choklad! Och dom hade smakprov överallt! weei

En kväll satt vi i Johannas stuga och grillade på terrassen. Där fanns en hammock och en sjukt fin utsikt med solnedgång ner över Åresjön.

 Jag och Lukas är grillmasters!

Vi hade riktigt bra åkning. Peppade till tusen! Slaskigt och mysigt. Kläderna var dyngsura redan vid lunchtid :) men trots all våghalsigt hoppande och railande skadade jag mig mer i bastun än ute i backen. Halkade på det blöta bastugolvet och slog foten rakt i träräcket. En bula som gjorde sig påmind i snowboardbootsen resten av veckan. Mina snowboardbyxorna tog stryk också, från alla dessa volter framåt och bakåt. Dom sprack i skrevet redan första dagen :P fick sitta och sy ihop dom för hand, så som man alltid får göra med longboard byxorna.

Tokigas ska man vara sista dagen, efter sista åket. När benen inte orkar gå en meter till. När armarna knappt orkar lyfta brädan. När bootsen luktar surt och unket och när du vet att säsongen är slut... då säger jag "ska vi göra backflip från picknickbordet?".

 
Det gick ju som det gick också :P haha.

Nu samlar sig mina GoPro klipp i iMovie och jag börjar redigera en säsongsfilm. Det kan bli kul :) Letar efter en glad låt nu. Alla tips väldigt väldigt välkomna! :)

Stay Stoked!

 Tack för en grymt bra resa!!
"Fearless Lus", Lukas, Linder, Johanna, Ludvig, Philip, Daniel & ALLA ANDRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar