28.7.13

Luft. Natur. Brädor. Fart

Lite nice bilder från vår Longboard kväll i Lerdala. Vår lokala Downhill backe. Yes yes. Två brudar, två boys. Fyra feta brädor och en 2:10 min backe. Ruskigt dålig asfalt. Men ett sjukt glatt humör! :D

High five. Straten.

Diskuterade lite olika symptom vid nervositet. Eftersom detta var första gången för syskonen Herzig så kan det vara bra att avreagera sig lite innan första avfärd ner ;P

Granli fokuserad. Första branten.

Ett svenskt fenomen är att lappa och laga vägarna istället för att asfaltera om. Detta är en riktigt gammal väg som knappt duger till små hjul. Men det gör ju bara det hela lite mer spännande? eller.

Mattias innan start. Relaxing walk.

Uppe i starten finns en fin hästgård. Där kan man hyra lektioner tror jag. Tack för det, dom har en söt bra parkering man kan vända runt bilen på. Smidigt för oss extremsportare ^^

Första branten. Accelererar upp till 65 km/h.

 När hela första branten går i tuck och stabilitet så gynnar det en bra fart i resten av backen sedan. Vi mätte upp i strax över 65 innan nästa brant. Perfekt. Dock lite för oroande för alla bilister. "Farligt farligt" blir vi tillsagda. Några suckar andra ser skrämda ut. Det är viktigt att visa respekt för bilförarna om man vill få respekt tillbaka!

Martina underbart nöjd efter sitt sista åk. 

Martina gjorde ett första åk. "Wobblade över hela vägbanan" säger en skrämd Erik. Men rätade upp det och kom ner hel och fin :) Men alla måste få åka in sig. Sista åket var väldigt kontrollerat. Jag i bil bakom intygar att hon definitivt övervinner backen.

Mattias tuck uppför.

Avslutet på backen är med god sikt :) en uppförsbacke till korsning. All fart försvinner oavsett man vill eller inte. En sjukt fin Svensk landsväg. We like <3 we stoked!


YEAH! Personligen mår jag bra av frisk luft, natur och farliga äventyr. Det har jag kommit fram till, att jag helst hade levt så hela tiden. Ge mig en biljett så packar jag ryggsäcken direkt! STOKE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar