18.8.13

Taberg Downhill Challange (SM)


Nu har vi varit nere i Taberg och kört SM i longboard downhill. Husbilen fick tyvärr inte följa med, den skulle stanna hemma och göra sig fin inför nästa helg ^^ Vi trycktes istället in som sardiner i en burk, eller, longboardåkare i en gymnastiksal.


...och kreativa och tävlingsinriktade som vi brädåkare är, kunde vi hitta roliga sysselsättningar...


Vi startade lördagen med REGN. Men icke var vi olyckliga för det, tänk va kul att få glida fyra gånger så långt innan man stannar brädan. Jag måste erkänna att jag var extremt nervös vid frukosten, som vi förövrigt åt på Tabergs topp restaurang. Underbar utsikt, säkert mer än en mil, nästan ända upp till Jönköping?



Efter frukost och riders meeting knallade vi ner en bit. Starten flyttades ner lite, vilket gav en lugnare Emina, och säkerligen starkt reducerade antalet skadade åkare. Safety First!


Personligen hade jag bara inplastade fötter, men det var många som följde den här varianten.


Som tur var blev marken torr efter lunch och stannade så till samma tid nästa dag. Martina tog många fina bilder åt oss, dessa är bara ett smått urval. Det kommer upp ett album på facebook senare.



My


Åkare på väg upp. En av tre lastbilar.

Emina.

Det började ösregna lagom till damernas uppvärmnings åk. Fotbroms var ingen bra idé upptäckte jag då. Fannys pappa lyckades fånga min krasch klockrent på bild.

Live fast Die young ?

Dam Racet blev riktigt brutalt sedan. Jag tog mig lite vatten över huvudet och kickade kanske för hårt, men lärde mig mycket. Vi kraschade alla tre vid högersvängen (jag lite innan iof). Sedan lyckades jag och My köra in i varandra strax innan mål dessutom. Riktigt otur och tråkigt. Men vi klarade oss fint, stenhårda som vi är och avslutade racet hela.
1. Fanny
2. Emina
3. My

Måste säga hur sjukt kul och peppande det är att köra med er två och att jag ser fram mot alla race vi kommer göra i framtiden! Skänker även en tanke till Malin som ligger skadad hemma i Göteborg. Kärlek till dig så att du kryar på dig snart och kan åka med oss! :)

Vi fick varsin jätte söt pokal


Det var inte bara vi som kraschade i helgen. Det var brutalt många krascher . . . 


Men Fanny klarade sig den här gången!
It's not so funny..

Linder, Emina, Erik + Martina (bakom kameran).

Evolver Crew tackar för sig, den här gången! :D vi ses åter igen på The Gathering nästa helg! Kommer bli AWSUM. Kommer bli STOKE. Kommer bli EPIC ^^

Taggar med förra årets video:


Stay Stoked !

2 kommentarer:

  1. åh va ni är grymma va!!! you go göörls, längtar tills ja får åka med er igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi saknar dig Malin :) Krya krya krya krya på dig <3

      Radera